IHASTUTTAVA JA VIHASTUTTAVA JOULUMUSIIKKI // BLOGMAS #2

"Metri metriltä se mäki pienenee" - Matti Nykänen

Kaksikymmentäkolme päivää jouluun! Joulukuussa on vihdoin virallisesti hyväksyttyä kuunnella joulumusiikkia, joka tuppaa usein ärsyttämään ihmisiä liian aikaisella soitolla kaupoissa. Noh, myönnetään, marraskuun alku voi olla liian aikainen ajankohta joulun aloitukselle, mutta kyllä mäkin jo kolme viikkoa sitten joulubujoa piirrellessäni kuuntelin vähän joulumusiikkia...

Jouluiset biisit vaan tuntuu usein hieman toistavan itseään, ja etenkin suomalaiset joululaulut ovat usein joko ylipirteitä tai supermasentuneita. Toisaalta, Varpunen jouluaamuna ja Sylvian joululaulu ovat ihan nättejä lauluja. Mulla kuitenkin on joka joulu vaikeuksia keksiä, millaista joulumusaa haluaisin kuunnella, koska tuntuu, että niin moni on kulkusentäyteisiä renkutuksia tai kirkkobiisejä.

Viime jouluna kaikkien iloksi Sia julkaisi oman joululevynsä, jota suurimmilta osin rakastan! Ihanan erilaisia joulubiisejä. Niistä suuri osa onkin päätynyt mun tämän vuoden joululistalle Spotifyhin:



Jos siis kaipaa sekoitusta uusista joulubiiseistä ja nostalgisista, vanhoista kappaleista, mun joululistalta löytyy monenlaista! Joulukuun aikana se luultavasti päivittyy yhä enemmän. Mukana on myös muutamia Sari Kaasisen joulukappaleita, joita oon kuunnellut aina jouluisin ihan lapsesta asti. Ne edustavat mulle sellaisia kunnon joululauluja, jotka on täynnä rakkautta ja lämpöä.

Huomenna tehdään piparitalo!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

ERISTÄYTYJÄ, ÄLÄ JÄÄ PUUN ALLE

INTERRAIL + ROADTRIP 2018, OSA 3

SUOMI, MEIDÄN MAA JA MEIDÄN KIELI // BLOGMAS #6