MUUTIN YKSIN ASUMAAN

"Asiat ovat niin kohdallaan kuin voivat olla ja minulla on tasapainoinen olo" - Matti Nykänen

Kyllä, aivan. Mun elämästä on hujahtanut blogin ulkopuolella yhtäkkiä kahdeksan kuukautta, ja siihen aikaan on mahtunut jos jonkinmoista elämänmuutosta. Jos tiivistetään: Kirjoitin ylioppilaaksi, vietin kesää reilaten ja töissä ja nyt olen kaksiviikkoa vanha tamperelainen.

Mitä, miten, miksi?

Pääsin opiskelemaan Tampereen yliopistoon, joten pääsin muuttamaan omilleni juuri siihen kaupunkiin, jonne olen aina halunnutkin. Lisää opiskelujuttuja jossain toisessa postauksessa! Ajattelin hiukan avata mun sopeutumisesta tänne omaan kämppääni.


Mulla on tosiaan vielä muutama päivä aikaa ennen orientaatioviikon alkua, joten pariviikkoa on ollut lähinnä loma-arkea. Oon laittanut paikkoja järjestykseen, kasaan, purkkiin ja pinoon. Sairastuin flunssaan kuun alussa, josta oon parantelin viikon verran. Hengasin sohvalla, katsoin Frendejä... Oikeastaan, tilanne ei ole juuri muuttunut. :D


Yritän kuitenkin saada jonkinlaisia rutiineja luotua itselleni, ja kävin hommaamassa Stadiumilta jumppamaton itselleni kotitreenejä varten. Innostuin tänään tekemään Youtube-videon tahtiin pientä kotitreeniä, ja otan varmasti tavaksi! Lisäksi lenkille voisin uskaltaa lähteä huomenna, kun alkaa tuntua jo täysin terveeltä vihdoin.



Yksi pakollisista asioista, joka on opeteltava viimeistään omilleen muuttaessa, on ehdottomasti ruuanlaitto. Osasin toki tehdä ruokaa ennen muuttoakin, mutta oon nyt innostunut siitä eri tavalla; kokeilen uusia reseptejä ja teen melkein joka päivä jotain uutta. Tilasin myös MatSmartilta vähän kaapintäytettä, ja nyt kuiva-ainekaapissa on tomaattimurskaa ja papuja tuleviksikin viikoiksi.




Tänäaamuna heräsin ihmeelliseen kolinaan ikkunani takana, ja verhojen takana pilkistelikin armeijallinen kaivinkoneita. Salaojan kaivamisprojekti on alkanut, joten heippa pitkät aamu-unet! Toivottavasti lauantaina on rauhallista, jotta saan yötöiden jälkeen nukuttua...



















Esittelen asuntoani sitten myöhemmin - tältä erää siis, heippa!


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

ERISTÄYTYJÄ, ÄLÄ JÄÄ PUUN ALLE

INTERRAIL + ROADTRIP 2018, OSA 3

SUOMI, MEIDÄN MAA JA MEIDÄN KIELI // BLOGMAS #6